Een telefonieoplossing voor iedere onderneming

Waar we de IT-infrastructuur al eens het hart van een onderneming noemen, is de rol van telefonie eveneens niet te onderschatten. Vaak is het de eerste manier om de onderneming aan te spreken en vormt telefonie zowel de oren als het gezicht van de onderneming. Toch doet het ook meer dan dat. Het zorgt ervoor dat de verschillende delen van de onderneming vlot en veilig met elkaar kunnen communiceren opdat diverse processen zich eenvoudig laten stroomlijnen.

Atvice fungeert niet alleen als adviesorgaan, maar biedt ook kant-en-klare oplossingen aan voor diverse toepassingen. Hierbij luisteren we graag naar uw bekommernissen. Is dat de bescherming van de gevoeligheid van interne communicatie? Of wilt u vooral een stabiel intern netwerk en de mogelijkheid tot wachtmuziek bij externe communicatie? Op basis van uw noden gaan wij aan de slag.

PABX voor interne communicatie

Opdat ondernemingen ook intern kunnen communiceren, is er de zogenoemde Private Automatic Branch Exchange, ook wel eens PABX of PBX genoemd. Het gaat om een geautomatiseerde elektronische centrale dat een snellere telefoonlijn toestaat zonder de telefoons aan te moeten sluiten op het publieke telefonienetwerk. Dat heeft ook een bijkomstig voordeel: interne gesprekken hoeven niet langer eerst extern worden uitgezonden om ze nadien opnieuw binnen te halen. Een PBX garandeert dat de verbindingen behouden blijven zolang ze noodzakelijk zijn én staat jou toe om informatie en statistieken bij te houden. Dat is net zo handig.

Niet alleen installeren wij PBX’s, maar bovendien doen we dat in volledige samenspraak. Ook PBX’s in netwerkconfiguraties behoren bijvoorbeeld tot de mogelijkheid, net zoals een voicemail, een geautomatiseerd telefoonboek of wachtmuziek. Doe steeds vooraf uw noden uit de doeken opdat we een en ander met u kunnen bespreken. Vaak is het eenvoudiger om die noden reeds vooraf te kennen dan achteraf nog naar een noodoplossing te zoeken.

Telefonie op datanetwerken (VoIP en SIP)

Vroeger werden spraak en data van elkaar gescheiden. Vandaag de dag zijn ook op VoIP gebaseerde telefooncentrales gemeengoed geworden. Hierbij maken we gebruik van het internet om de telefonieverbinding op te zetten. Dat heeft dan ook een aantal voordelen te bieden, gaande van een betere kwaliteit tot minder noodzakelijke bekabeling.

Uiteraard denken we ook hier graag met u mee, zeker in functie van de dienstenintegratie. Dat maakt onder andere ook videoconferenties of koppelingen met databases een stuk eenvoudiger. We bekijken samen met u de verschillende mogelijkheden en schenken aandacht aan de nieuwste technieken. Ook VoIP-hardware met PoE behoort bijvoorbeeld tot de mogelijkheden. Kiest u voor SIP of toch voor een ander protocol? Wij bespreken samen de voor- en nadelen en kiezen de beste oplossing voor uw bedrijf.

Ready to Get Started?

Atvice | When you need IT!